Bedrijven Kontakt Dagen succesvol

Voor PanSign Communicatie was het zeker ook een succes te noemen. Als communicatie partner van het MECC maar zeker ook als standhouder hebben we kunnen laten zien waar we voor staan en wat we de klant kunnen bieden.
Helaas vielen we niet in de prijzen, maar dat was vooraf te voorspellen daar onze Theo Janssen in de jury zat.

 

Lees onderstaand het volledige persbericht van de organisatie:


BKD Noord groot Succes

Venlo / Maastricht - De Bedrijven Kontakt Dagen Limburg Noord die 3 en 4 maart werden gehouden op Fresh Park Venlo, waren een groot succes! Voorafgaand aan de vakbeurs toonde organisator MECC Maastricht zich al verheugd over de toename van het aantal exposanten. Voor deze editie schreven 143 bedrijven zich in ten opzichte van 116 exposanten voor de 1e editie van BKD Noord in 2008. Maar ook aan bezoekerszijde werden meer dan goede resultaten geboekt. Passeerden in 2008 nog ruim 2000 bezoekers de entree, dit jaar konden de exposanten zich presenteren aan maar liefst 3144 geïnteresseerden.

Tijdens beide beursdagen viel er van alles te zien en te beleven. Een gevarieerd en inhoudelijk randprogramma met workshops en lezingen trok vele bezoekers naar het zogenoemde Open Podium en een ludieke seminarruimte. Voor de exposanten en genodigden werd op de openingsdag afgetrapt met een inspiratiesessie door EPEA Nederland, gevolgd door een spraakmakende sketch over netwerken door cabaretière Karin Bruers. Provincie Limburg maakte duidelijk in deze tijd meer dan ooit samen met ondernemend Limburg de schouders er onder te willen zetten, en gaf hier tijdens de beursdagen uiting aan door middel van inspirerende kooksessies met en voor haar relaties. Het thema van de beurs was Duurzaam Ondernemen, hetgeen dankbaar werd opgepakt door organisaties als EPEA en DETAF, die beiden een plein vertegenwoordigden. Floriade 2012 presenteerde zich actief met het project ‘Vriendenbos'.

Prijzen werden er ook vergeven. Door een onafhankelijke en vakkundige jury werden exposanten beoordeeld op beursconcept, standpresentatie en standperformance. De prijswinnaars op een rijtje:

· Beste standpresentatie: Morpak
Laat zien welk product je aan te bieden hebt. Dat is misschien wel dé basisregel van standbouw. Richt je stand daarnaar in, in al zijn facetten. Eenvoud kan dan juist de kracht van de stand worden. Het open karakter, de natuurlijke uitstraling en het letterlijk op de voorgrond plaatsen van de houten producten helpen mee de stand van Morpak net dat beetje extra te geven.

· Beste standperformance:Toverland Events
Wie had ooit kunnen denken dat een gelukskoekje iemand zo kan bezighouden. De winnaar van de beste standperformance krijgt dit voor elkaar. De tijd die je nodig hebt om het koekje open te maken en op te eten gebruiken zij dankbaar om hun boodschap en beursaanbieding onder de aandacht te brengen. In het koekje zit ook nog een betoverende tekst die de bezoeker van de stand lachend doet verdergaan. De ingevulde beursaanbieding verzekert de standhouder van de NAW-gegevens van de bezoekers.

· Beste conceptmatige aanpak: Donker
De trigger bij de stand is de uitnodiging om ook een "Treehugger" te worden. Diegene die aan die uitnodiging gehoor geeft ontvangt na de beurs een "tree hugger t-shirt". En daarmee is het ijs gebroken; niet alleen met de natuur maar ook met de bemanning van de stand. Op dit moment wordt het ook duidelijk dat het hier gaat om een landelijk gerenommeerd hoveniersbedrijf met een vestiging in o.a. Roermond.

· De BKD Communicatie Award: Het Veiligheidsplein
Dit is een waardering voor de beursdeelnemer die zich door aanpak en presentatie positief onderscheidt van zijn collega-exposanten. De BKD Communicatie Award is een initiatief van de beursorganisatie van MECC Maastricht. Mede door deze Award wordt de exposant extra gestimuleerd tot een effectievere beursdeelname.


Tijdens de BKD Limburg Noord 2008 hebben de participanten van het Veiligheidsplein zich voor het eerst samen gepresenteerd. In oktober van dat jaar tijdens de BKD Limburg Zuid wist het Veiligheidsplein de prijs voor de beste conceptmatige aanpak te verwerven. Het advies toen was: "Een nog actievere houding had wellicht geleid tot de Communicatie Award". Welnu. De jury van 2009 is tot de unanieme conclusie gekomen dat het advies van vorig jaar in alle opzichten is opgevolgd. Het Veiligheidsplein is dan ook de meer dan terechte winnaar van de BKD Communicatie Award Limburg Noord 2009.

Datum
09-03-2009